Trendy

Trendy
20 kwietnia 2021

TOP TRENDS 2021 - papryka Habanada

W czasie gdy różnych stresujących i niespodziewanych doznań dostarcza nam pandemia, okazuje się, że w kuchni i na talerzu potrzebujemy nostalgii, spokoju i wyciszenia. Najbardziej popularne trendy nie serwują nam żadnych ekstremalnych doznań i smaków.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
14 kwietnia 2021

TOP TRENDS 2021 - Odporność ponad wszystko!

W czasie ostatniego roku kwestia budowania odporności stała się niezwykle popularna. Wcześniej dbaliśmy o wagę, o zbilansowanie składników odżywczych. Teraz w czasie pandemii najistotniejsze stało się poszukiwanie składników, które włączone do codziennej diety będą wzmacniały naszą odporność i pomagały w walce z wirusami.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
24 marca 2021

TOP TRENDS 2021 - Umami Cię omami!

Każdy z nas od przedszkola uczony jest, że wyróżniamy 4 smaki: słodki, gorzki, słony, kwaśny. I pomimo, że już ponad 100 lat temu Kikunae Ikeda japoński profesor chemii z Cesarskiego Uniwersytetu Tokijskiego odkrył istnienie piątego smaku – to wciąż wiele osób jest zdziwionych słysząc o umami.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
17 lutego 2021

TOP TRENDS 2021 - CBD

W ciągu ostatniego roku na listach najpopularniejszych superfoods znalazło się CBD (kannabidiol). Dlaczego jeszcze niedawno było całkowicie nieznane i jak to się stało, że w tak szybkim tempie zyskało ogromną popularność?

CZYTAJ DALEJ
Trendy
28 stycznia 2021

TOP TRENDS 2021 - CIECIERZYCA

Trendy na rynku spożywczym systematycznie ewoluują i co roku widzimy nowe mody. Zazwyczaj to nie są rewolucyjne zmiany, bo zmiana nawyków żywieniowych i proces przyzwyczajania się do nowości jest długotrwały. Ale śledząc kierunek zmian jesteśmy w stanie przewidzieć jaki składnik lub smak zostanie „królem sezonu”.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
18 stycznia 2021

Rynek sosów - nadchodzące trendy

Sosy stołowe są kategorią, w której jak w soczewce odbijają się wszystkie trendy rynku spożywczego. Podatne na szybkie mody, impulsywne wybory i częste zakupy. Jest to kategoria produktu, który się szybko zużywa, wobec czego często ląduje w naszym koszyku. Zazwyczaj dosyć tani, w niewielkich opakowaniach jest doskonałym poligonem do wypróbowania nowych, zaskakujących smaków i egzotycznych połączeń.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
16 listopada 2020

Magia Czystej Etykiety

Rozmowa z Anną Szczot-Jędrzejewską, Specjalistką do spraw Znakowania

- Ostatnio popularne stało się określenie Czysta Etykieta. Co ono oznacza?

- Czysta etykieta czyli tzw. „Clean label” to dość szerokie pojęcie oznaczające, że konsument otrzymuje rzetelne i klarowne informacje o składzie produktu spożywczego, który został wyprodukowany ze składników naturalnych i bez sztucznych dodatków.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
22 października 2020

Lubię ostro!

Wywiad z Pawłem Sakowskim, Key Account Managerem

- Wśród różnych trendów opisujących zachowania konsumentów na rynku pojawiają się sezonowe mody na określone smaki. Czy mamy w tej chwili jakiś trend wyjątkowo wyróżniający się na tle innych?

- Jest jeden z trendów wyraźnie zyskujący na popularności już od kilku lat. Pamiętam prognozy na rok 2020 zapowiadające wzrost i rzeczywiście, gdy patrzę na wyniki sprzedaży, to prognozy sprawdziły się! Mówię oczywiście o smaku ostrym!

CZYTAJ DALEJ
Trendy
24 września 2020

Szybko, wygodnie, zdrowo - czy to możliwe?

Kategoria przekąsek oraz niewielkich dań gotowych – zup, kanapek i sałatek przeszła w ostatnim czasie sporą rewolucję wizerunkową. Pod koniec pierwszego kwartału większość ludzi przeszła na zdalną pracę i naukę. Kategoria żywności zwyczajowo jedzona na mieście, w biegu lub w biurze jako posiłek lunchowy musiała zdefiniować się od nowa.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
15 września 2020

Co nas grzeje?

Rozmowa z Katarzyną Bartoszczyk, laborantką

- Jesteś biologiem i chemikiem. Czy fakt, że latem smakują nam inne przyprawy i dodatki smakowe niż jesienią i zimą ma jakieś podstawy naukowe? Czy jest to tylko tradycja przekazywana z pokolenia na pokolenie?

- To wszystko biologia. Latem używamy tego, co możemy znaleźć na krzaczku w ogródku. Pietruszka, mięta, świeża kolendra. Wychodzimy na balkon i już mamy. Oczywiście latem sprawdzają się także inne dodatki, papryka czy pieprz doskonale pasują do letnich dań z grilla czy zimnych deserów, jak np. truskawki z pieprzem. Jednak gdy za oknem coraz bardziej ponuro, o świeże zioła coraz trudniej zmienia się nasz repertuar smaków i sięgamy po bardziej intensywne i ciężkie aromaty korzenne, jak imbir, cynamon czy goździki.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
8 września 2020

Zgodnie z najnowszymi trendami

Rozmowa z Agatą Milińską, Kay Account Managerem

- Pracujesz na stanowisku Account Managera, oznacza to, że zajmujesz strategiczne miejsce łącznika pomiędzy klientem a różnymi pionami Promaru. Musisz mieć wiedzę na temat produktów, technologii, ale też trendów, nowinek w branży, wszystkiego co się dzieje na rynku.

- To jest działanie dwukierunkowe. Reprezentuję firmę przed klientem, ale jednocześnie dbam o jak najpełniejsze zaspokojenie jego potrzeb.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
2 września 2020

Łączy nas smak!

Na co dzień wiele nas dzieli. Mamy różne poglądy, różne spojrzenie na ważne i nieważne kwestie. Cenimy zmienność, a jednocześnie stałość. Szukamy nowego, jednocześnie wracając do tradycji.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
14 sierpnia 2020

Nowa odsłona dań gotowych i instant

Dania gotowe coraz częściej goszczą na naszych stołach. Jest to kategoria potraw, którą wystarczy podgrzać przed zjedzeniem. Dania nie wymagają żadnych skomplikowanych działań w kuchni. Zazwyczaj wystarcza podgrzanie w piekarniku, mikrofali lub zalanie gorącą wodą.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
2 lipca 2020

Zioła to nie tylko smak!

Przyprawy – jak nazwa wskazuje przeznaczone są do przyprawiania, nadawania smaku i aromatu potrawom. To jest ich główna podstawowa funkcja, i zgodnie z nią są dobierane i komponowane w najróżniejsze mieszanki smakowe. Są zazwyczaj pochodzenia roślinnego – suszone zioła, warzywa, sproszkowane kłącza, nasiona

CZYTAJ DALEJ
Trendy
2 czerwca 2020

Tradycje grillowe USA

Rozpoczynający się właśnie sezon grillowy 2020 będzie zapewne dla nas bardzo nietypowy. Pozbawieni możliwości dalszych podróży, z ograniczeniami dotyczącymi restauracji i ogródków piwnych, w większym niż zazwyczaj stopniu postawimy na domowego grilla. I choć w Polsce jest to jeden z bardziej lubianych sposobów na spędzanie weekendów, to jeszcze dużo możemy się nauczyć od mistrzów grillowania jakimi są Amerykanie.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
20 maja 2020

Kulinarny mash-up

Nasza kulinarna mapa świata jest od lat ustabilizowana. Wiemy czego spodziewać się po kuchniach narodowych. Jakich potraw, jakich przypraw i jakiego sposobu podania. Organizując wyjście na kolację zaczynamy od określenia swoich ulubionych smaków, które łatwo wpasowujemy w konkretną kuchnię.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
28 kwietnia 2020

Przyprawy sterylizowane w daniach Ready To Cook

Wywiad z Dominiką Gawłowicz-Cebulą, specjalistką ds. rozwoju mieszanek smakowych.

- Omawialiśmy niedawno prężnie rozwijający się trend Convenience food. Kategorią tego trendu jest półka Ready To Cook. Czy cieszy się ona dużym zainteresowaniem klientów?

- Dania Ready To Cook są to kompletne dania w odpowiedni sposób przyprawione i przygotowane, wymagające jedynie obróbki cieplnej wskazanej przez producenta w warunkach domowych. I tak, w ostatnim czasie ten typ asortymentu zdecydowanie zwiększa swoją sprzedaż.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
21 kwietnia 2020

Co to jest smak?

Smak jest jednym ze zmysłów, którym odbieramy otaczający nas świat. Jest zmysłem bardzo złożonym, który wciąż nie ma jednolitej definicji. Na pewno nasze doznania smakowe są bardzo ściśle powiązane ze zmysłem węchu, wystarczy niewielki katar i zatkany nos aby znacznie osłabić nasze doznania smakowe. Ale to nie jest jedyne utrudnienie w ścisłym zdefiniowaniu smaku.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
16 kwietnia 2020

Trend Zero Waste w dobie koronawirusa.

Na rynku systematycznie pojawiają się nowe mody i trendy. Niektóre są globalnie, inne lokalne, Pojawiaja się … i znikają, lub zostają utrwalone i staja się nawykami.

CZYTAJ DALEJ
Trendy
16 marca 2020

Zdrowe i smaczne przekąski - czy to w ogóle możliwe?

Słone przekąski, pomimo, że mają złą renomą jedzenia śmieciowego – wciąż cieszą się dużym popytem. Ale konsumenci staja się coraz bardziej świadomi i częściej zaczynają zwracać uwagę na wpływ diety na własne zdrowie.

CZYTAJ DALEJ