TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
Mniej mięsa, więcej roślin na talerzach w 2022 roku
Mimo że większość z nas nie wyobraża sobie życia bez mięsa, ograniczanie jego spożycia na świecie jest tendencją niezaprzeczalną. Badania dowodzą, że taka postawa obniża ryzyko wystąpienia chorób serca i cukrzycy. Jest ona również zbawienna dla naszej planety za sprawą mniejszej emisji gazów cieplarnianych. W poniższym artykule pokazujemy, że ruch vege jest tylko jednym z trendów świadomego odżywiania, a radykalnie wykluczanie mięsa z jadłospisu nie jest koniecznością.
GRILL 2022 zapowiada karnawał zmysłów
Mimo, że wraz z nadejściem jesieni, zakończyliśmy sezon grillowy 2021, w PROMAR już jesteśmy gotowi na nowy sezon 2022 – w końcu dla miłośników grillowania sezon trwa cały rok! Ostatnie dwa lata wprowadziły niemałą rewolucję, zmieniając kulinarne zachowania konsumentów na całym świecie. Największa zmiana to bardzo popularna dostawa do domu i zakupy on-line. Zamknięcie restauracji poniekąd zmusiło nas do gotowania w domu, a zamawianie śniadań, obiadów, kolacji z dowozem do domu stało się normą.
TOP TRENDS 2021 - papryka Habanada
W czasie gdy różnych stresujących i niespodziewanych doznań dostarcza nam pandemia, okazuje się, że w kuchni i na talerzu potrzebujemy nostalgii, spokoju i wyciszenia. Najbardziej popularne trendy nie serwują nam żadnych ekstremalnych doznań i smaków.
TOP TRENDS 2021 - Odporność ponad wszystko!
W czasie ostatniego roku kwestia budowania odporności stała się niezwykle popularna. Wcześniej dbaliśmy o wagę, o zbilansowanie składników odżywczych. Teraz w czasie pandemii najistotniejsze stało się poszukiwanie składników, które włączone do codziennej diety będą wzmacniały naszą odporność i pomagały w walce z wirusami.
TOP TRENDS 2021 - Umami Cię omami!
Każdy z nas od przedszkola uczony jest, że wyróżniamy 4 smaki: słodki, gorzki, słony, kwaśny. I pomimo, że już ponad 100 lat temu Kikunae Ikeda japoński profesor chemii z Cesarskiego Uniwersytetu Tokijskiego odkrył istnienie piątego smaku – to wciąż wiele osób jest zdziwionych słysząc o umami.
TOP TRENDS 2021 - CBD
W ciągu ostatniego roku na listach najpopularniejszych superfoods znalazło się CBD (kannabidiol). Dlaczego jeszcze niedawno było całkowicie nieznane i jak to się stało, że w tak szybkim tempie zyskało ogromną popularność?
TOP TRENDS 2021 - CIECIERZYCA
Trendy na rynku spożywczym systematycznie ewoluują i co roku widzimy nowe mody. Zazwyczaj to nie są rewolucyjne zmiany, bo zmiana nawyków żywieniowych i proces przyzwyczajania się do nowości jest długotrwały. Ale śledząc kierunek zmian jesteśmy w stanie przewidzieć jaki składnik lub smak zostanie „królem sezonu”.
Rynek sosów - nadchodzące trendy
Sosy stołowe są kategorią, w której jak w soczewce odbijają się wszystkie trendy rynku spożywczego. Podatne na szybkie mody, impulsywne wybory i częste zakupy. Jest to kategoria produktu, który się szybko zużywa, wobec czego często ląduje w naszym koszyku. Zazwyczaj dosyć tani, w niewielkich opakowaniach jest doskonałym poligonem do wypróbowania nowych, zaskakujących smaków i egzotycznych połączeń.
Magia Czystej Etykiety
Rozmowa z Anną Szczot-Jędrzejewską, Specjalistką do spraw Znakowania
- Ostatnio popularne stało się określenie Czysta Etykieta. Co ono oznacza?
- Czysta etykieta czyli tzw. „Clean label” to dość szerokie pojęcie oznaczające, że konsument otrzymuje rzetelne i klarowne informacje o składzie produktu spożywczego, który został wyprodukowany ze składników naturalnych i bez sztucznych dodatków.
Szybko, wygodnie, zdrowo - czy to możliwe?
Kategoria przekąsek oraz niewielkich dań gotowych – zup, kanapek i sałatek przeszła w ostatnim czasie sporą rewolucję wizerunkową. Pod koniec pierwszego kwartału większość ludzi przeszła na zdalną pracę i naukę. Kategoria żywności zwyczajowo jedzona na mieście, w biegu lub w biurze jako posiłek lunchowy musiała zdefiniować się od nowa.
Zgodnie z najnowszymi trendami
Rozmowa z Agatą Milińską, Kay Account Managerem
- Pracujesz na stanowisku Account Managera, oznacza to, że zajmujesz strategiczne miejsce łącznika pomiędzy klientem a różnymi pionami Promaru. Musisz mieć wiedzę na temat produktów, technologii, ale też trendów, nowinek w branży, wszystkiego co się dzieje na rynku.
- To jest działanie dwukierunkowe. Reprezentuję firmę przed klientem, ale jednocześnie dbam o jak najpełniejsze zaspokojenie jego potrzeb.
Co przyniósł XXI wiek?
Rozmowa z Sylwestrem Kurą, Key Account Managerem
- W ciągu ostatnich lat obserwujemy ogromne zmiany na polskim rynku spożywczym. Co w tym czasie wydarzyło się w sektorze przypraw wykorzystywanych w produkcji spożywczej?
- Z sektorem B2B branży spożywczej związany jestem prawie od 20 lat. Od ponad dekady moja ścieżka zawodowa ściśle powiązana jest z mieszankami i przyprawami naturalnymi.
Nowa odsłona dań gotowych i instant
Dania gotowe coraz częściej goszczą na naszych stołach. Jest to kategoria potraw, którą wystarczy podgrzać przed zjedzeniem. Dania nie wymagają żadnych skomplikowanych działań w kuchni. Zazwyczaj wystarcza podgrzanie w piekarniku, mikrofali lub zalanie gorącą wodą.
Chrup, chrup!
Rozmowa z Tomaszem Wyciskiem, Senior Key Account Managerem
- Charakterystyka rynku słonych przekąsek jest dosyć ciekawa na tle całej branży spożywczej. Mówiąc kolokwialnie jest on bardzo pop-kulturowy.
- Tak, to jest chyba ten najbardziej spontaniczny segment rynku. Zarówno jeżeli chodzi o samą decyzję zakupową, jak i o wybór smaku.
Tradycje grillowe USA
Rozpoczynający się właśnie sezon grillowy 2020 będzie zapewne dla nas bardzo nietypowy. Pozbawieni możliwości dalszych podróży, z ograniczeniami dotyczącymi restauracji i ogródków piwnych, w większym niż zazwyczaj stopniu postawimy na domowego grilla. I choć w Polsce jest to jeden z bardziej lubianych sposobów na spędzanie weekendów, to jeszcze dużo możemy się nauczyć od mistrzów grillowania jakimi są Amerykanie.
Kulinarny mash-up
Nasza kulinarna mapa świata jest od lat ustabilizowana. Wiemy czego spodziewać się po kuchniach narodowych. Jakich potraw, jakich przypraw i jakiego sposobu podania. Organizując wyjście na kolację zaczynamy od określenia swoich ulubionych smaków, które łatwo wpasowujemy w konkretną kuchnię.
Przyprawy sterylizowane w daniach Ready To Cook
Wywiad z Dominiką Gawłowicz-Cebulą, specjalistką ds. rozwoju mieszanek smakowych.
- Omawialiśmy niedawno prężnie rozwijający się trend Convenience food. Kategorią tego trendu jest półka Ready To Cook. Czy cieszy się ona dużym zainteresowaniem klientów?
- Dania Ready To Cook są to kompletne dania w odpowiedni sposób przyprawione i przygotowane, wymagające jedynie obróbki cieplnej wskazanej przez producenta w warunkach domowych. I tak, w ostatnim czasie ten typ asortymentu zdecydowanie zwiększa swoją sprzedaż.
Trend Zero Waste w dobie koronawirusa.
Na rynku systematycznie pojawiają się nowe mody i trendy. Niektóre są globalnie, inne lokalne, Pojawiaja się … i znikają, lub zostają utrwalone i staja się nawykami.
Zdrowe i smaczne przekąski - czy to w ogóle możliwe?
Słone przekąski, pomimo, że mają złą renomą jedzenia śmieciowego – wciąż cieszą się dużym popytem. Ale konsumenci staja się coraz bardziej świadomi i częściej zaczynają zwracać uwagę na wpływ diety na własne zdrowie.
Alginiany - nowe funkcje, nowe zastosowania, cz. II
Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.
Miesiąc temu zaczęliśmy rozmowę o osłonkach alginianowych. Wiemy juz, że są dla producentów bardzo wygodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Jakie mają zalety dla konsumenta?
Oczekiwania klientów wobec kiełbasek i kabanosów wciąż ewoluują. Oprócz takich oczywistych kategorii jak smak i gatunek farszu pojawiają się nowe oczekiwania, które są bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do zaspokojenia przy użyciu innych rodzajów osłonek.