Z życia firmy

Z życia firmy
8 marca 2021

Marketing B2B w branży spożywczej

Rozmowa z Magdaleną Radzimirską - Marketing Mangerem i Dorotą Aleksandrowicz - Specjalistą ds. marketingu

- Marketing B2B kojarzy się wielu osobom jako coś bardzo nudnego.

- Wiele osób tradycyjnie pojmujących role marketingu rzeczywiście może tak sądzić. Marketing B2B, czyli skierowany do biznesu, do firm, które będąc naszym klientem z pomocą naszych produktów wytwarzają dobra sprzedawane klientom finalnym.  Nasza rola jest o tyle skomplikowana, że musimy myśleć zarówno o produkcie i sprzedaży naszej firmy, jak i dbać o taki przekaz, który ułatwi naszym odbiorcom dotarcie do ich klienta. Dlatego, jeżeli przestaniemy traktować zadania działu marketingu w firmie produkcyjnej jako wsparcie handlowców, produkowanie gadżetów reklamowych i organizację stoiska na targach – to otwiera się przed nami ogromna przestrzeń do kreatywnych działań.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
9 lutego 2021

Kilka słów o eksporcie

Rozmowa z Arturem Machnaczem, Export Managerem

- Zajmujesz się eksportem w bardzo szerokim zakresie. Nie masz ustalonego jednego, w miarę jednorodnego rynku, którym się opiekujesz?

- Tak, rzeczywiście. Jeszcze niedawno działałem głownie na wschodzie. Obecnie bardzo aktywnie współpracuję z naszymi bliskimi sąsiadami jak Pybałtyki (Litwa, Łotwa i Estonia). Ale jakiś czas temu ruszyłem w Europę a nawet zdecydowanie dalej.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
3 lutego 2021

Opakowania szyte na miarę

Rozmowa z Tomaszem Pietkiewiczem, Kierownikiem Produkcji.

- Promar jest producentem dodatków do żywności. Jak wygląda logistyka pakowania i w jaki sposób klienci otrzymują od Promar swoje zamówienia?

- Staramy się spełniać oczekiwania klientów i z założenia jesteśmy elastyczni. Pomaga nam w tym wdrożona na produkcji koncepcja zarządzania QRM (Quick Response Manufacturing). Oczywiście, najmniej problemów sprawia nam pakowanie w opakowania standardowe, np. 1; 2; 5; 10; 15; 20 czy 25 kilogramowe. Im większe, tym lepiej. Jednak w zależności od zapotrzebowania, jesteśmy w stanie spakować niestandardowe gramatury.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
20 stycznia 2021

Zarząd Promar

Mamy przyjemność poinformować o zmianach w Zarządzie Promar.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
4 stycznia 2021

Sentymentalne smaki, czyli o eksporcie na wschód

Rozmowa z Krzysztofem Pawlakiem, Dyrektorem Eksportu na Rynki Wschodnie

 

- W Promarze jesteś odpowiedzialny za rynki wschodnie. Czy rozumiemy przez to byłe republiki ZSRR, czy też jakieś inne kraje?

- Patrząc globalnie na rozwój eksportu w naszej firmie mogę stwierdzić że wszystko zaczęło się od Białorusi oraz Obwodu Kaliningradzkiego. Szybka zmiana strategii skupiająca się na działaniach bezpośrednio z dystrybutorami pozwoliła na rozwój kolejnych krajów takich jak Białoruś, Ukraina, Mołdawia, Kazachstan oraz oczywiście Rosja.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
8 grudnia 2020

Promar wspiera młodych sportowców

Znaczenie aktywności sportowej jest Promarze od zawsze bardzo mocno podkreślane. Na różnych poziomach działalności organizacji i przy różnych okazjach.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
25 listopada 2020

Smaki Wikingów, czyli o eksporcie do Skandynawii

Rozmowa z Dawidem Marmajewskim, Key Account Managerem

- Jesteś odpowiedzialny za eksport na rynek północny. Są to przede wszystkim kraje skandynawskie?

- W 70 procentach skupiony jestem na krajach skandynawskich. W mniejszym zakresie obsługuję też niektóre kraje Europy zachodniej oraz klientów z obu Ameryk.
 

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
5 listopada 2020

Panele sensoryczne

Rozmowa z Aleksandrą Rudy, Specjalistką do spraw rozwoju mieszanek smakowych

- Panel Sensoryczny brzmi tajemniczo. Co to takiego jest?

- Panel sensoryczny to po prostu zespół oceniający. Jest to grupa osób o określonych predyspozycjach, charakteryzująca się wysoką wrażliwością sensoryczną. Ogólnie rzecz biorąc taki zespół przygotowany jest do oceny cech jakościowych produktu za pomocą zmysłów.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
5 października 2020

O marketingu, ale z dystansem

Rób to co kochasz a nigdy nie będziesz musiała pracować – to jest ostatnio często cytowane zdanie krążące w sieci, w różny sposób interpretowane i modyfikowane. Czy się z nim zgadzamy? Tak, choć oczywiście przerobimy je po swojemu: Rób to co kochasz, a będziesz się doskonale bawić swoją pracą!

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
4 sierpnia 2020

#Gaszyn Challenge - czyli Promar dla Hani!

Wszystko zaczęło się 18 maja 2020 gdy strażak z OSP Gaszyn, druh Marcin Topór umieścił w sieci swój filmik, w którym nominował do challengu i wzywał do wpłat na rzecz Wojtusia chorego na rdzeniowy zanik mięśni.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
6 kwietnia 2020

Drobne, ale bardzo ważne

Rozmowa z Izabelą Seweryn, Liderem Wydziału Produkcji Próbek

- Promar jest firmą obsługującą największe zakłady z branży spożywczej. Transporty wyjeżdżające do klientów mierzone są tonami. Ale wśród wielu działów i pionów ukryty jest jeden o zupełnie innym charakterze.

- Tak to prawda. Jesteśmy Wydziałem Produkcji Próbek – jak sama nazwa wskazuje, operujemy zupełnie innymi ilościami. Maksymalna wielkość partii produkowana w naszym wydziale to 20 kg.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
23 marca 2020

Koronawirus nie ma wpływu na żywność

Rozmowa z Moniką Czerwińską, Dyrektorem Pionu Jakości.

- Od kilku tygodni zmagamy się z koronawirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19. Jak wygląda zarządzanie firmą spożywczą w tym czasie?

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
27 stycznia 2020

Certyfikat BIO

Rozmowa z Anną Kajser, Zastępcą Pełnomocnika ds. Jakości, Audytorem

- W ostatnich miesiącach 2019 Promar uzyskał nowy typ certyfikatu?

- Tak, rzeczywiście, od połowy października możemy legitymować się certyfikatem BIO wystawionym dla trzech produktów z grupy panierów.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
17 stycznia 2020

Duża zmiana, stałe wartości! Promar i Promatec

Wywiad z Prezesami Andrzejem Marchewką i Pawłem Świerkulą

Promar w zeszłym roku świętował 30-lecie istnienia. Wkracza w kolejna dekadę jako firma prężnie działająca, powszechnie znana w branży spożywczej. Informacje dotyczące planowanego podziału firmy w styczniu 2020 budzą duże zdziwienie. W dobie konsolidacji, fuzji i tendencji do łączenia, Wy robicie coś dokładnie odwrotnego!

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
17 grudnia 2019

Święta pachnące cynamonem!

Święta Bożego Narodzenia i Wigilia to niepowtarzalne zapachy i aromaty. W każdym polskim domu na stołach w czasie wieczerzy i świątecznych obiadów pojawia się stały zestaw tradycyjnych potraw.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
18 października 2019

Wróciliśmy z Rejsu ze Smakiem!

Seminarium Rejs ze Smakiem skierowane do działów rozwoju smaku i technologów firm działających w branży rybnej odbyło się w niezwykłym miejscu. Krzyżacki Zamek Gniew którego budowę rozpoczęto w 1200 roku przeszedł metamorfozę i dziś jest nowoczesnym Centrum Konferencyjno Hotelowym.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
20 września 2019

Jubileusz 30-lecia PROMAR

Przez cały rok 2019 świętujemy 30-lecie Promaru. Z tej okazji od stycznia braliśmy udział w licznych akcjach charytatywnych. Teraz przyszedł czas na zrobienie czegoś miłego dla siebie samych!

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
5 września 2019

Wmurowanie Kamienia Węgielnego pod Akademię Smaku w Zawierciu

3 września w Zawierciu w Promarze odbyła się uroczystość podpisania Aktu Erekcyjnego i wmurowania Kamienia Węgielnego pod Akademię Smaku.

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
30 sierpnia 2019

Silosy w Zawierciu

Rozmowa z Moniką Kuc, Dyrektorem Produkcji w Promar.


- Najnowsza inwestycja Promar to uruchomienie systemu silosowego – do czego on służy w codziennej produkcji? 
- System silosowy to tak naprawdę magazynowanie i transportowanie surowców z magazynu na produkcję. 

CZYTAJ DALEJ
Z życia firmy
22 sierpnia 2019

Co robi kucharz?

Rozmowa z Kamilem Morkiszem, Kucharzem w Promar

- Rola Kucharza w firmie produkującej przyprawy oraz maszyny dla przemysłu spożywczego jest nie do przecenienia. To Ty dysponując swoją wiedzą i doświadczeniem musisz przetestować produkty tak, jak będzie to robił zakład produkcyjny lub wręcz klient końcowy.

- Na co dzień jestem odpowiedzialny za testowanie tego co wychodzi z laboratoriów działu R&D. Zadania, które do mnie spływają dotyczą produktów, które wg planów maja stać się przebojem na półkach sklepowych. Muszę więc być na bieżąco z obowiązującymi trendami rynkowymi, z aktualnymi modami dietetycznymi, z blogami i trendsetterami.

CZYTAJ DALEJ