TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI

TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
24 marca 2021

TOP TRENDS 2021 - Umami Cię omami!

Każdy z nas od przedszkola uczony jest, że wyróżniamy 4 smaki: słodki, gorzki, słony, kwaśny. I pomimo, że już ponad 100 lat temu Kikunae Ikeda japoński profesor chemii z Cesarskiego Uniwersytetu Tokijskiego odkrył istnienie piątego smaku – to wciąż wiele osób jest zdziwionych słysząc o umami.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
17 lutego 2021

TOP TRENDS 2021 - CBD

W ciągu ostatniego roku na listach najpopularniejszych superfoods znalazło się CBD (kannabidiol). Dlaczego jeszcze niedawno było całkowicie nieznane i jak to się stało, że w tak szybkim tempie zyskało ogromną popularność?

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
28 stycznia 2021

TOP TRENDS 2021 - CIECIERZYCA

Trendy na rynku spożywczym systematycznie ewoluują i co roku widzimy nowe mody. Zazwyczaj to nie są rewolucyjne zmiany, bo zmiana nawyków żywieniowych i proces przyzwyczajania się do nowości jest długotrwały. Ale śledząc kierunek zmian jesteśmy w stanie przewidzieć jaki składnik lub smak zostanie „królem sezonu”.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
18 stycznia 2021

Rynek sosów - nadchodzące trendy

Sosy stołowe są kategorią, w której jak w soczewce odbijają się wszystkie trendy rynku spożywczego. Podatne na szybkie mody, impulsywne wybory i częste zakupy. Jest to kategoria produktu, który się szybko zużywa, wobec czego często ląduje w naszym koszyku. Zazwyczaj dosyć tani, w niewielkich opakowaniach jest doskonałym poligonem do wypróbowania nowych, zaskakujących smaków i egzotycznych połączeń.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
16 listopada 2020

Magia Czystej Etykiety

Rozmowa z Anną Szczot-Jędrzejewską, Specjalistką do spraw Znakowania

- Ostatnio popularne stało się określenie Czysta Etykieta. Co ono oznacza?

- Czysta etykieta czyli tzw. „Clean label” to dość szerokie pojęcie oznaczające, że konsument otrzymuje rzetelne i klarowne informacje o składzie produktu spożywczego, który został wyprodukowany ze składników naturalnych i bez sztucznych dodatków.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
24 września 2020

Szybko, wygodnie, zdrowo - czy to możliwe?

Kategoria przekąsek oraz niewielkich dań gotowych – zup, kanapek i sałatek przeszła w ostatnim czasie sporą rewolucję wizerunkową. Pod koniec pierwszego kwartału większość ludzi przeszła na zdalną pracę i naukę. Kategoria żywności zwyczajowo jedzona na mieście, w biegu lub w biurze jako posiłek lunchowy musiała zdefiniować się od nowa.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
8 września 2020

Zgodnie z najnowszymi trendami

Rozmowa z Agatą Milińską, Kay Account Managerem

- Pracujesz na stanowisku Account Managera, oznacza to, że zajmujesz strategiczne miejsce łącznika pomiędzy klientem a różnymi pionami Promaru. Musisz mieć wiedzę na temat produktów, technologii, ale też trendów, nowinek w branży, wszystkiego co się dzieje na rynku.

- To jest działanie dwukierunkowe. Reprezentuję firmę przed klientem, ale jednocześnie dbam o jak najpełniejsze zaspokojenie jego potrzeb.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
18 sierpnia 2020

Co przyniósł XXI wiek?

Rozmowa z Sylwestrem Kurą, Key Account Managerem

- W ciągu ostatnich lat obserwujemy ogromne zmiany na polskim rynku spożywczym. Co w tym czasie wydarzyło się w sektorze przypraw wykorzystywanych w produkcji spożywczej?

- Z sektorem B2B branży spożywczej związany jestem prawie od 20 lat. Od ponad dekady moja ścieżka zawodowa ściśle powiązana jest z mieszankami i przyprawami naturalnymi.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
14 sierpnia 2020

Nowa odsłona dań gotowych i instant

Dania gotowe coraz częściej goszczą na naszych stołach. Jest to kategoria potraw, którą wystarczy podgrzać przed zjedzeniem. Dania nie wymagają żadnych skomplikowanych działań w kuchni. Zazwyczaj wystarcza podgrzanie w piekarniku, mikrofali lub zalanie gorącą wodą.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
3 lipca 2020

Chrup, chrup!

Rozmowa z Tomaszem Wyciskiem, Senior Key Account Managerem

- Charakterystyka rynku słonych przekąsek jest dosyć ciekawa na tle całej branży spożywczej. Mówiąc kolokwialnie jest on bardzo pop-kulturowy.

- Tak, to jest chyba ten najbardziej spontaniczny segment rynku. Zarówno jeżeli chodzi o samą decyzję zakupową, jak i o wybór smaku.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
2 czerwca 2020

Tradycje grillowe USA

Rozpoczynający się właśnie sezon grillowy 2020 będzie zapewne dla nas bardzo nietypowy. Pozbawieni możliwości dalszych podróży, z ograniczeniami dotyczącymi restauracji i ogródków piwnych, w większym niż zazwyczaj stopniu postawimy na domowego grilla. I choć w Polsce jest to jeden z bardziej lubianych sposobów na spędzanie weekendów, to jeszcze dużo możemy się nauczyć od mistrzów grillowania jakimi są Amerykanie.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
20 maja 2020

Kulinarny mash-up

Nasza kulinarna mapa świata jest od lat ustabilizowana. Wiemy czego spodziewać się po kuchniach narodowych. Jakich potraw, jakich przypraw i jakiego sposobu podania. Organizując wyjście na kolację zaczynamy od określenia swoich ulubionych smaków, które łatwo wpasowujemy w konkretną kuchnię.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
28 kwietnia 2020

Przyprawy sterylizowane w daniach Ready To Cook

Wywiad z Dominiką Gawłowicz-Cebulą, specjalistką ds. rozwoju mieszanek smakowych.

- Omawialiśmy niedawno prężnie rozwijający się trend Convenience food. Kategorią tego trendu jest półka Ready To Cook. Czy cieszy się ona dużym zainteresowaniem klientów?

- Dania Ready To Cook są to kompletne dania w odpowiedni sposób przyprawione i przygotowane, wymagające jedynie obróbki cieplnej wskazanej przez producenta w warunkach domowych. I tak, w ostatnim czasie ten typ asortymentu zdecydowanie zwiększa swoją sprzedaż.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
16 kwietnia 2020

Trend Zero Waste w dobie koronawirusa.

Na rynku systematycznie pojawiają się nowe mody i trendy. Niektóre są globalnie, inne lokalne, Pojawiaja się … i znikają, lub zostają utrwalone i staja się nawykami.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
16 marca 2020

Zdrowe i smaczne przekąski - czy to w ogóle możliwe?

Słone przekąski, pomimo, że mają złą renomą jedzenia śmieciowego – wciąż cieszą się dużym popytem. Ale konsumenci staja się coraz bardziej świadomi i częściej zaczynają zwracać uwagę na wpływ diety na własne zdrowie.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
2 marca 2020

Alginiany - nowe funkcje, nowe zastosowania, cz. II

Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.

Miesiąc temu zaczęliśmy rozmowę o osłonkach alginianowych. Wiemy juz, że są dla producentów bardzo wygodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Jakie mają zalety dla konsumenta?

Oczekiwania klientów wobec kiełbasek i kabanosów wciąż ewoluują. Oprócz takich oczywistych kategorii jak smak i gatunek farszu pojawiają się nowe oczekiwania, które są bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do zaspokojenia przy użyciu innych rodzajów osłonek.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
24 lutego 2020

Foodpairing - tajemnica, którą zna już każdy

Heston Blumenthal nazywany często alchemikiem kuchni, to na świecie jeden z najbardziej znanych szefów kuchni. Jego restauracja oznaczona 3 gwiazdkami Michelina jest jedną z najlepszych w Wielkiej Brytanii. To on eksperymentując w kuchni 30 lat temu odkrył, że dodanie soli do czekolady, podkreśla jej smak.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
10 lutego 2020

Convenience Food - sposób na uwolnienie czasu

Czy nam się to podoba, czy nie - żyjemy coraz szybciej. W niezmienne 24 godziny wciskamy coraz więcej obowiązków. Psychologowie twierdzą, że jedną z najważniejszych umiejętności współczesnego człowieka jest sztuka rezygnacji i eliminacji.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
3 lutego 2020

Alginiany - nowe funkcje, nowe zastosowania

Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.

- Na temat osłonek alginianowych rozmawialiśmy prawie rok temu. Co się zmieniło w ciągu tego czasu?

- Wspólnie z naszym działem R&D pracujemy nad pomysłami tworząc rozwiązania w zakresie nowych osłonek alginianowych oraz gotowych produktów.

CZYTAJ DALEJ
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
13 stycznia 2020

Wege – gorący trend z przyszłością

Rozmowa z Pawłem Sakowskim, Menadżerem ds. Kluczowych Klientów

- W ostatnim czasie, przeglądając prasę branżową, najróżniejsze raporty z rynku spożywczego co chwila trafiamy na rady dla producentów i handlowców, aby w szczególny sposób pochylili się nad asortymentem skierowanym do wegetarian i wegan.

- Rzeczywiście ostatnio jest to temat wszechobecny. Pojawia się m.in. przede wszystkim w kontekście branży mięsnej i mleczarskiej, ale specjalne wymagania żywieniowe osób na diecie wykluczającej produkty zwierzęce są również wskazówką dla innych działów przemysłu spożywczego jak rozwijać i jak promować swoje produkty.

CZYTAJ DALEJ