W czasie ostatniego roku kwestia budowania odporności stała się niezwykle popularna. Wcześniej dbaliśmy o wagę, o zbilansowanie składników odżywczych. Teraz w czasie pandemii najistotniejsze stało się poszukiwanie składników, które włączone do codziennej diety będą wzmacniały naszą odporność i pomagały w walce z wirusami.
Sprzymierzeńców mamy sporo i uczymy się z nich korzystać. Pomimo, że Polacy przodują statystykach łykania wszelkiego rodzaju suplementów, to coraz większą wagę przykładamy do tego co znajduje się na naszych talerzach. Na razie większość z nas rozwija swoją świadomość w domu, ale na świecie trend ten został już zauważony przez wiele restauracji. Pozycje wzmacniające odporność pojawiają się w menu i promowane są poprzez konkretne korzyści jakie daje ich spożycie. Oczywiście fakt wzmacniania odporności przez danie restauracyjne w żaden sposób nie może dominować nad jego smakiem i apetycznym wizerunkiem.
Najpopularniejsze i najłatwiejsze do wykonania są zielone koktajle, shoty soków i miski mocy. Zapewniają kluczowe składniki bogate w przeciwutleniacze i minerały ważnie dla zdrowia takie jak cynk i selen oraz witaminy: C, E i D3. Większość menu opierających się na składnikach roślinnych może być w szybki sposób przekształcona w potrawy, które wspierają układ odpornościowy. Najważniejsze jest uwzględnienie w składzie kiszonek, składników fermentowanych, grzybów, orzechów, warzyw ciemnozielonych i korzeniowych oraz składników ziołowych i przypraw takich jak czosnek, kurkuma oraz tłustych ryb.
„Już przed 2020 rokiem widzieliśmy zapotrzebowanie na funkcjonalne składniki” - mówi Mike Kostyo, specjalista od badania trendów. „Gdy konsumenci podejmują decyzje o tym, co jeść w środku globalnego kryzysu zdrowotnego, nadal chcą żywności funkcjonalnej. Ale teraz funkcja, której najbardziej szukają, to wzmacniacze odporności dla siebie i dla swoich rodzin”.
Współczesne propozycje dań restauracyjnych lub produktów typu conveniance food powinny wspomagać układ nerwowy i przewód pokarmowy, łagodząc stres i napięcie w organizmie oraz uwalniając energię potrzebną do lepszego codziennego funkcjonowania. Jest to bardzo wyraźny trend wskazujący kierunek rozwoju produktów dla wszystkich producentów żywności. Przewiduje się, że pomimo, że pandemia w końcu zniknie, to wiedza, która konsumenci zdobyli – pozostanie. Tak więc trend na żywność zdrową i wspierającą odporność prawdopodobnie zostanie z nami na bardzo długo.
udostępnij udostępnij
CZYTAJ RÓWNIEŻ
15 maja 2024
23 stycznia 2024
24 marca 2021
17 lutego 2021