Odważny, inspirujący, niekonwencjonalny, wibrujący pozytywną energią i pełen nadziei – taki właśnie jest Koloru Roku 2023, wybrany przez wyznaczający trendy Pantone Color Institute. Intensywny odcień Viva Magenta staje się trendem widocznym w aranżacjach wnętrz, w modzie i ... a także na naszych talerzach! 

To kolor wywodzący się w zupełności z natury. Jak wskazuje Pantone Color Institute Viva Magenta organiczne pochodzenie znajduje w owadach wytwarzających karminowy barwnik – mowa o kilku czerwcach z gatunku pluskwiaków.  To jeden z najcenniejszych i najsilniejszych naturalnych barwników znany już od starożytności. W wielu kulturach była używana do farbowania tkanin, ozdabiania przedmiotów i malowania obrazów. Obecnie koszenilę (E120) stosuje się w produkcji żywności, kosmetyków i niektórych farmaceutyków. 

Odcień Viva Magenta jest kolorem idealnie pasującym do naszych czasów. 

Jego moc i wdzięk ma za zadanie wysłać nas w świat z utęsknioną werwą oraz pomóc w naszym uzdrowieniu. Viva Magenta daje pewność oraz motywację w obliczu pandemii i wojny. Ponadto stanowi odzwierciedlenie naszej zbiorowej potrzeby siły. Czerwienie to kolory mocy i symbole życia.  W trendach bladości i neutralności wykorzystanie Koloru Roku 2023 będzie wyrazem nieszablonowego patrzenia na świat. Co więcej, czerwienie rozwijają kolory, przyciągają wzrok i zapewniają wyróżnienie. 

Viva Magenta – dlaczego warto zdecydować się na nią w kuchni? 
Okazuje się, że kolory mają wyjątkowe miejsce w naszej diecie i preferencjach żywieniowych.  O „jedzeniu oczami” powstało wiele artykułów i teorii, często popieranych badaniami. Zmysł wzroku odgrywa niesamowitą rolę przy wyborze żywności, którą kupujemy i którą pierwszą zjadamy ze stołu. Wbrew pozorom, zmysł smaku nie jest do końca najważniejszy podczas jedzenia. Nasuwa się więc pytanie: Czy to co się nam podoba smakuje lepiej? 

Do oceny smaku żywności używamy wszystkich naszych zmysłów. Za pomocą oczu rejestrujemy obraz i przekazujemy go do mózgu. Na podstawie wcześniejszych doświadczeń jesteśmy w stanie zweryfikować smak danej potrawy, jej wartościowość, a nawet odżywczość. Kolory pozwalają nam na komponowanie dań w dowolny sposób: składniki mogą uzupełniać się w harmonijny bądź przewrotnie – zaskakujący sposób.  W swojej kuchni każdy staje się wirtuozem przeróżnych doznań towarzyszących jedzeniu. 

Zwracamy uwagę na estetykę podania:

  • kolory na talerzu (doznania wizualne), 
  • woń pobudzającą apetyt (doznania zapachowe), 
  • fakturę wyczuwalną językiem (doznania dotykowe), 
  • chrupanie (doznania dźwiękowe),
  • oraz finalnie na aktywację kubków smakowych (doznania smakowe).

Swoją uwagę nad istotnością kolorów w wyborach poświęcił neuromarketing. Jego badania, polegające na szacowaniu czasu wahania się ludzi przed wyrażeniem opinii wykazały, że kolory opakowań żywności budzą pozytywne, neutralne lub negatywne emocje. Cieplejsze kolory wpływają na zaangażowanie konsumenta, są naturalne, świeże, a ponadto zachęcają do zjedzenia produktu. 

Co więcej to właśnie czerwony kolor, zgodnie ze starym ewolucyjnym mechanizmem, uznawany jest za wartościowy i odżywczy.
 
PROMAR w szerokiej ofercie marynat, posypek i crustów z linii PROAROMA posiada także i te w odcieniu pięknej VIVA MAGENTA. Nasze produkty w większości oparte są na naturalnych składnikach: ekstraktach owocowych, ekstraktach warzywnych, kwiatach (m.in. obłędne jadalne róże), a także suszonym buraku, sumaku i różnych odmianach ostrej papryki.

Pozwólmy działać naszym oczom! 

Zapraszamy do kontaktu, z przyjemnością przedstawimy szczegóły naszej oferty!  

 

 

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ

TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
15 maja 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
23 stycznia 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
28 lutego 2023
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
13 lutego 2023