Sosy stołowe są kategorią, w której jak w soczewce odbijają się wszystkie trendy rynku spożywczego. Podatne na szybkie mody, impulsywne wybory i częste zakupy. Jest to kategoria produktu, który się szybko zużywa, wobec czego często ląduje w naszym koszyku. Zazwyczaj dosyć tani, w niewielkich opakowaniach jest doskonałym poligonem do wypróbowania nowych, zaskakujących smaków i egzotycznych połączeń.

Analizując rynek sosów stołowych można zauważyć kilka trendów, które będą zauważalne w wyborach klientów w 2021.

Po pierwsze trend do naturalności, składników organicznych i dążenie do czystej etykiety. Świadomi zdrowia konsumenci szukają wartościowych odżywczych receptur, zdrowych składników, takich jak nasiona i organiczne dodatki. Sosy z czystą etykietą, z prozdrowotnymi oświadczeniami, wyprodukowane bez (lub ze znacznym ograniczeniem) cukru, soli, o obniżonej wartości kalorycznej będą w najbliższym czasie produktem, na który konsumenci zwrócą szczególna uwagę. W nurcie tym pozostaje również linia produktów wzbogacona o składniki fermentowane, które pomagają utrzymać zdrowie jelit – są to wszelkiego rodzaju kiszonki (kapusta, buraki, kimchi) i pikle, lub pasta miso oraz żywe kultury bakterii dodawane do sosów. Dobrym rozwiązaniem są produkty wzbogacone o dodatek białka oraz kwasów Omega. Dodatkowo młodzi konsumenci z grupy wiekowej 18-24 lata zdecydowanie do tej listy dokładają ekologiczne, przyjazne naturze i podlegające recyklingowi opakowanie.

Wartość wegańskich oświadczeni i certyfikatów w ostatnich latach nieustannie zwyżkuje. Dlatego nie dziwi, że i w kategorii sosów stołowych należy zwracać na nie dużą uwagę. Majonezy, sosy aioli, sosy tatarskie wyprodukowane przy użyciu składników wyłącznie roślinnych są tym, czego konsumenci poszukują. Pomimo, że w Polsce do wegetarianizmu i weganizmu przyznaje się około 10% konsumentów, to produkty oznaczone jako vegan maja zdecydowanie szerszą grupę zwolenników.

Lokalne smaki i lokalne składniki będą zyskiwały na znaczeniu. Najwięksi światowi producenci tworzą linie produktów przeznaczonych wyłącznie na lokalne narodowe rynki. Produkty w których uwzględnione są specyficzne smaki pozostają niedostępne na innych rynkach. Producenci lokalni mogą szukać smaków i aromatów tradycyjnie używanych w regionalnych kuchniach.

Ciekawym rozwiązaniem są „sosy hybrydowe” – sosy o różnorodnym zastosowaniu, które w nieograniczony sposób pobudzają kreatywność użytkowników. Można ich używać do gotowania, pieczenia, polania warzyw w sałatce lub nawet użyć jako dżemu na kanapce – i w każdym z rozwiązań spełnią swoją rolę.

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Trendy
16 listopada 2020
Trendy
22 października 2020