Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.

- Na temat osłonek alginianowych rozmawialiśmy prawie rok temu. Co się zmieniło w ciągu tego czasu?

- Wspólnie z naszym działem R&D pracujemy nad pomysłami tworząc rozwiązania w zakresie nowych osłonek alginianowych oraz gotowych produktów. Na jesieni przy okazji seminarium dla Branży Rybnej po raz pierwszy prezentowaliśmy naszym klientom kolorowe osłonki, które wykorzystaliśmy do nowych produktów rybnych. Były to czarne i zielone osłonki z farszem rybno-ryżowym i warzywami a’la sushi oraz cała gama przekąsek rybnych wędzonych typu kabanos lub kiełbasek przeznaczonych do grillowania. Był to znakomity przykład synergii produktów „pochodzenia morskiego”. Analizując ofertę dostępną na rynku polskim i nawet szerzej – na europejskim – możemy podkreślić, że takie rozwiązanie jest absolutnie nowatorskie.

- Oprócz tradycyjnych produktów mięsnych oraz nowych produktów rybnych, powstał w tym roku szereg projektów wegetariańskich oraz wegańskich?

- Na prezentacjach dla klientów pokazywaliśmy i degustowaliśmy wiele produktów w różnych smakach, zgodnych z aktualnymi trendami. Kiełbaski chińskie, azjatyckie lub marokańskie przeznaczone do podgrzania na patelni lub na grillu. Ale stworzyliśmy również bezmięsne produkty przekąskowe typu kabanos.

- Bardzo ciekawym rozwiązaniem, które jest absolutna nowością jest osłonka smakowa.

- Tak, jest to nowatorski produkt, dzięki któremu klienci będą mogli poczuć nowe doznania. Osłonki nadają produktowi nie tylko smak ale również bardzo mocno wyczuwalny zapach. Tak naprawdę nie trzeba dodawać żadnych przypraw do farszu, ponieważ osłonka „przenosi” swój smak i aromat na cały farsz, do którego wystarczy dodać tylko i wyłącznie sól. Mechanizm działania na zmysłach smaku i zapachu był opisany w tekście o wykorzystywaniu aromatów w procesie kreacji nowych produktów. (https://blog.promar.pl/nowosci-w-dodatkach-dla-zywnosci/swiat-zapachow-rzeczywistosc-z-mnostwem-niespodzianek).

- Jakim produktom dedykowane są osłonki smakowe?

- Przeznaczone są do różnych produktów, poczynając od kabanosów a kończąc na produktach wegetariańskich. W tej chwili mamy opracowane trzy smaki: bekonowy, aromat pieczonego mięsa oraz dojrzewający – ale to nie koniec, pracujemy już nad kolejnymi smakami.

- Dziękuję za rozmowę. Mam nadzieję, że niebawem wrócimy do tematu kolejnych nowości.

udostępnij udostępnij
Tomasz Duda, Manager Produktu
Tomasz Duda, Manager Produktu

CZYTAJ RÓWNIEŻ

TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
23 stycznia 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
16 stycznia 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
13 stycznia 2020
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
29 lipca 2019