Kategoria przekąsek oraz niewielkich dań gotowych – zup, kanapek i sałatek przeszła w ostatnim czasie sporą rewolucję wizerunkową. Pod koniec pierwszego kwartału większość ludzi przeszła na zdalną pracę i naukę. Kategoria żywności zwyczajowo jedzona na mieście, w biegu lub w biurze jako posiłek lunchowy musiała zdefiniować się od nowa. Produkty nieco zmieniły skład, rodzaj opakowania i gramaturę, a także komunikację marketingową. Wg Mintela zmiany te dotyczą całego świata i widać je w ogromnej ilości nowości wprowadzanych na rynki w ciągu ostatniego pół roku.

Pierwsza różnica dotycząca przekąsek oznacza zmianę sposobu spożywania. To co często było atrakcyjnym dodatkiem do dziecięcego pudełka z kanapka do szkoły stało się pełnowartościowym produktem. Forma przekąsek zyskuje ostatnio na znaczeniu, znaczący odsetek konsumentów deklaruje, że zdarza im się coraz częściej rezygnować z tradycyjnych dużych posiłków na rzecz całodniowego zaspokajania głodu kolejnymi przekąskami. I zdarza się to nawet kilka razy w tygodniu!

Z kolei w kategorii małych gotowych posiłków – zup, sałatek i kanapek – widoczne jest zwrot w kierunku żywności wygodnej, jak najbardziej zdrowej i naturalnej. W czasie pandemii konsumenci szukają składników wspierających zdrowie i odporność. Chętnie sięgają po ofertę bogatą w białko i błonnik. Na niektórych rynkach poszukiwanym składnikiem jest kolagen lub składniki naturalnej medycyny chińskiej. Za to na wszystkich rynkach konsumenci uważają, że w składzie zdecydowanie powinny zostać zredukowane lub wręcz usunięte niechciane dodatki jak sól, tłuszcz i cukier a także konserwanty. Najpopularniejsza jest oferta naturalna, organiczna, bazująca na mało przetworzonych składnikach. Sztandarowym przykładem takiego produktu może być wegańska rozgrzewająca zupa marchewkowa angielskiej firmy Soupologie, która zrobiona jest z niedoskonałej, brzydkiej marchewki - aksamitnie gładka z górnymi nutami chili i limonki, w pełni roślinna, nadająca się do mikrofalówki, z niską zawartość soli, wolna od GMO, nabiału i glutenu. Czyli ma dokładnie wszystko to, czego dziś poszukują klienci!

Nadal istotne pozostają kwestie ekologiczne związane z recyklingiem opakowań, oraz niemarnowaniem żywności. Dlatego niezwykle ważna jest wielkość porcji „na raz”. W dzisiejszych czasach, gdy duża część gospodarstw domowych to gospodarstwa jednoosobowe niewielkie opakowanie gwarantująca zjedzenie całej porcji stanowi dodatkową przewagę dla klientów.

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ

TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
15 maja 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
23 stycznia 2024
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
8 września 2020
TRENDY I NOWOŚCI W DODATKACH DO ŻYWNOŚCI
18 sierpnia 2020