Kategoria przekąsek oraz niewielkich dań gotowych – zup, kanapek i sałatek przeszła w ostatnim czasie sporą rewolucję wizerunkową. Pod koniec pierwszego kwartału większość ludzi przeszła na zdalną pracę i naukę. Kategoria żywności zwyczajowo jedzona na mieście, w biegu lub w biurze jako posiłek lunchowy musiała zdefiniować się od nowa. Produkty nieco zmieniły skład, rodzaj opakowania i gramaturę, a także komunikację marketingową. Wg Mintela zmiany te dotyczą całego świata i widać je w ogromnej ilości nowości wprowadzanych na rynki w ciągu ostatniego pół roku.

Pierwsza różnica dotycząca przekąsek oznacza zmianę sposobu spożywania. To co często było atrakcyjnym dodatkiem do dziecięcego pudełka z kanapka do szkoły stało się pełnowartościowym produktem. Forma przekąsek zyskuje ostatnio na znaczeniu, znaczący odsetek konsumentów deklaruje, że zdarza im się coraz częściej rezygnować z tradycyjnych dużych posiłków na rzecz całodniowego zaspokajania głodu kolejnymi przekąskami. I zdarza się to nawet kilka razy w tygodniu!

Z kolei w kategorii małych gotowych posiłków – zup, sałatek i kanapek – widoczne jest zwrot w kierunku żywności wygodnej, jak najbardziej zdrowej i naturalnej. W czasie pandemii konsumenci szukają składników wspierających zdrowie i odporność. Chętnie sięgają po ofertę bogatą w białko i błonnik. Na niektórych rynkach poszukiwanym składnikiem jest kolagen lub składniki naturalnej medycyny chińskiej. Za to na wszystkich rynkach konsumenci uważają, że w składzie zdecydowanie powinny zostać zredukowane lub wręcz usunięte niechciane dodatki jak sól, tłuszcz i cukier a także konserwanty. Najpopularniejsza jest oferta naturalna, organiczna, bazująca na mało przetworzonych składnikach. Sztandarowym przykładem takiego produktu może być wegańska rozgrzewająca zupa marchewkowa angielskiej firmy Soupologie, która zrobiona jest z niedoskonałej, brzydkiej marchewki - aksamitnie gładka z górnymi nutami chili i limonki, w pełni roślinna, nadająca się do mikrofalówki, z niską zawartość soli, wolna od GMO, nabiału i glutenu. Czyli ma dokładnie wszystko to, czego dziś poszukują klienci!

Nadal istotne pozostają kwestie ekologiczne związane z recyklingiem opakowań, oraz niemarnowaniem żywności. Dlatego niezwykle ważna jest wielkość porcji „na raz”. W dzisiejszych czasach, gdy duża część gospodarstw domowych to gospodarstwa jednoosobowe niewielkie opakowanie gwarantująca zjedzenie całej porcji stanowi dodatkową przewagę dla klientów.

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Trendy
22 października 2020
Trendy
15 września 2020
Trendy
8 września 2020
Trendy
2 września 2020