Przekąski to niemal stały element naszego codziennego jadłospisu, sięgamy po nie, nie tylko na spotkaniach z przyjaciółmi, ale w chwilach pośpiechu, podróży a także niedużego głodu. Producenci oferują wiele wariantów i nowości, by sprostać oczekiwaniom klientów. Utrudniony dostęp do restauracji w pandemii sprawił, że przekąski zyskały znacząco na popularności.
 
Jak ukształtował się po pandemiczny rynek przekąsek?
Badania* pokazują, że aż 85 % konsumentów na świecie zjada każdego dnia jedną przekąskę dla przyjemności i jedną przekąskę dla zaspokojenia głodu. Co więcej, zaczęliśmy zastępować tradycyjne posiłki przekąskami - aż 62 %  społeczeństwa zamieniło niedawno w swojej diecie jeden pełny posiłek na przekąskę! 
 
Co ciekawe, powód sięgania po przekąski uzależniany jest od wieku konsumentów. Okazuje się, że:
• urodzeni po 1997 roku - przedstawiciele generacji Z - sięgają po przekąski, by łagodzić lęk czy nudę;
• urodzeni w latach 1981-1996 – millenialsi - sięgają po przekąski, by zaspokoić swoje potrzeby żywieniowe;
• urodzeni w latach 1965-1980  - przedstawiciele pokolenia X – sięgają po przekąski z wygody.
 
W Polsce rynek przekąsek przed pandemią rósł wolniej. W USA obecnie królują słone przekąski, których wartość sprzedaży w 2021r. sięgnęła 23,9 miliarda dolarów, z największym udziałem chipsów ziemniaczanych ze sprzedażą 6,7 miliarda dolarów i chipsów typu nachos ze sprzedażą 5,2 miliarda dolarów,  kolejne miejsca w sprzedaży zajmują przekąski serowe – 2,3 miliarda dolarów, gotowe do spożycia popcorny i precle – 1,2 miliarda dolarów. 
 
Konsumenci coraz częściej szukają mini-posiłków, które wśród producentów przekąsek stały się już swojego rodzaju trendem. 
 
W PROMAR jesteśmy gotowi na sprostanie potrzeb rosnącego rynku przekąsek! Tworzymy różnorodne kompozycje smakowe bez wzmacniaczy smaku, bez alergenów, bez E. W naszym portfolio klienci odnajdą szeroką paletę mieszanek, posypek, sosów i dipów, kreowanych według rynkowych trenów i indywidualnych potrzeb klienta.
 
Już w 2020 roku nasz Senior Key Account Manager Tomasz Wycisk w udzielonym wywiadzie wskazywał kierunek rynku, omawiał smaki słonych przekąsek i zachowania konsumenckie. „(...)to jest chyba ten najbardziej spontaniczny segment rynku. Zarówno jeżeli chodzi o samą decyzję zakupową, jak i o wybór smaku. Nawet jeżeli na liście zakupów pomiędzy pieczywem i marchewką znajdą się chipsy, to konkretna decyzja zapada dopiero przy regale sklepowym.” – mówił Tomek. Pełny artykuł tu: CHRUP, CHRUP!
 
W przypadku pytań i zainteresowania pozostajemy do Państwa dyspozycji. Zapraszamy do kontaktu!


Źródło: CEO.com.pl

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ