Rozmowa z Dorotą Krzemińską, Regionalnym Managerem Sprzedaży.
- Jako Regionalny Manager Sprzedaży odpowiedzialny za sprzedaż w Regionie Północnym zwróciłaś szczególną uwagę w kierunku Przemysłu Rybnego.
- Tak, to było naturalne. Mój region zdecydowanie jest wiodący w tej branży. To chyba naturalne i nikogo nie powinno dziwić. Natomiast ciekawostką jest pozycja i znaczenie polskiego przemysłu rybnego w ujęciu światowym. Fakty są takie, że Polska jest największym przetwórcą łososia w Europie i tej części świata; Polska jest top 3 w EU przetwórcą makreli; Polska jest największym dostawcą przetworów rybnych na rynek Niemiecki; Polska jest największym przetwórcą w Europie śledzia; Polska jest top 3 w EU największym producentem konserw; Polska ma najnowocześniejsze zakłady w EU; w Polsce wytwarzany jest jeden z najlepszych kawiorów na świecie.
- Brzmi to imponująco. Jak widać jest z kim i nad czym pracować.
- W ostatnich latach obserwujemy duży rozwój tematów i projektów technologicznych jakie są prowadzone w zakładach branży rybnej. To już nie tylko ryby wędzone na ciepło lub zimno i śledzie w zalewach. Dziś to są projekty na cały świat, dania gotowe, sushi, ready to cook, convenince food.
- Polski przemysł rybny pracuje dla klientów z całego świata?
- Tak, trafiają do nas projekty na rynki USA, Kanady, Japoni, UE. Często to zupełnie nowe dla nas kierunki smakowe. Podejmujemy te wyzwania opierając się na zaangażowaniu, otwartości i wyobraźni naszego Działu Rozwoju Smaku pod wodzą Anny Płachetki. Możliwość niestandardowych rozwiązań do indywidualnych potrzeb klienta oraz szybka reakcja spowodowała, że jesteśmy postrzegani bardzo profesjonalnie. W ostatnim okresie z firmy zupełnie nieznanej w tej branży wysunęliśmy się na samo czoło. W bardzo krótkim czasie zbudowaliśmy swoja pozycję i dziś większość czołowych firm związanych z przetwórstwem ryb jest naszymi stałymi klientami.
- Co z oferty Promaru w szczególny sposób wpasowało się w potrzeby tej branży?
- Specyfika produkcji i technologia przetwarzania ryb wymaga spełnienia szczególnie wysokich wymagań mikrobiologicznych. Marka PROPURO idealnie odpowiada na te potrzeby. Przyprawy poddane sterylizacji hybrydowej są bezpieczne i stanowią gwarancję, że ryby nie ulegną wtórnemu zakażeniu.
Wspólnie z Centrum Aplikacyjnym razem z naszymi klientami przeprowadziliśmy szereg udanych prób produktów w żelach alginianowych na linii CONPRO LINK. Jest to bardzo obiecujący kierunek, który w najbliższych latach powinien się rozwijać. Wpisuje się w obecne trendy żywieniowe. Osłonka alginianowa wyprodukowana z alg morskich użyta do „opakowania” nadzienia z ryby zapewnia idealną harmonię smaku, pochodzenia i wytworzenia. Kiełbaski lub kabanosy z łososia, dorsza lub innych ryb są nowym produktem przebojem wchodzącym na rynek. Wzrasta spożycie ryb i ich przetworów, a klienci poszukują produktów z mięsa rybiego, łatwych i wygodnych w przygotowaniu.
- Czyli możemy zakładać, że romans Promaru z branżą rybną będzie się rozwijał?
- Dział R&D pracuje nad rozszerzaniem oferty dla branży rybnej. Przy takim tempie rozwoju, trendach żywieniowych mamy co robić i jeszcze długa droga przed nami. Przykro nam tylko, ze na rynek polski trafia mała część produktów, które wychodzą z linii produkcyjnych naszych polskich zakładów rybnych.
- Dziękuję za rozmowę.
udostępnij udostępnijCZYTAJ RÓWNIEŻ
7 sierpnia 2024
12 marca 2024
23 lipca 2019
11 lipca 2019