Rynek słonych przekąsek jest ogromny. Aż dwie trzecie konsumentów sięga po takie przekąski przynajmniej raz w tygodniu, a 18 % codziennie (badania agencji Innofact AG dla GNT Group). Rynek nie dość, że ogromny, to dodatkowo – stale rosnący. Nawet coraz powszechniejsza moda na zdrowe odżywianie i bycie fit, wcale rynkowi słonych przekąsek nie szkodzi. Konsumenci czytając etykietę chipsów lub snacków zwracają uwagę na naturalne pochodzenie składników, brak sztucznych barwników lub brak E, pomijając w zupełności kwestię wartości odżywczych, wysokiej zawartości tłuszczu lub kaloryczności przekąsek tego typu.

Najpopularniejszą słoną przekąską od lat niezmiennie pozostają chipsy ziemniaczane. To one stanowią 1/3 rynku. Pozostałą część rynku zagospodarowują snacki, chrupki kukurydziane, popcorn, krakersy, paluszki, różne orzeszki. Dostępne są na rynku w bardzo wielu smakach, kształtach i formach. Jedzone są zarówno jako sposób na szybkie zaspokojenie głodu, lub jako przekąska na spotkania towarzyskie. W stałym, wyrównanym w ciągu roku popycie widać zdecydowane szczyty, kiedy sprzedaż notuje kolejne rekordy – jest to czas karnawału rozpoczynający się w Sylwestra, oraz dni ważnych wydarzeń sportowych, gdy kibice spotykają się na wspólne oglądanie zawodów.

Słone przekąski stanowią nietypowy rodzaj żywności. Składają się z bazy, w zasadzie bezsmakowej oraz z przypraw. I to one decydują o powodzeniu danego produktu na rynku. Oprócz klasycznych smaków typu solony, bekonowy lub paprykowy każdy z producentów wypuszcza serie smaków nowoczesnych, komponowanych pod aktualnie obowiązujące trendy. W sprzedaży ogromną popularnością cieszą się linie nowości lub limitowane edycje. Konsumenci dokonując zakupu przekąsek zazwyczaj pod wpływem impulsu bardzo chętnie sięgają po tego typu nowinki rynkowe.

Promar przyprawy i posypki do chipsów i snacków sprzedaje pod marką Proaroma. Jest to kilkanaście kompozycji smakowych tradycyjnych i nowoczesnych, słonych lub słodkich, wyprodukowanych bez użycia alergenów i bez E. Są to smaki dostępne od ręki lub na zamówienie tworzone przez nasz dział R&D dokładnie wg pomysłu klienta. Ten rodzaj posypek i przypraw równie dobrze sprawdza się jako dodatek do różnego rodzaju grzanek, chrupek lub orzeszków.

udostępnij udostępnij

CZYTAJ RÓWNIEŻ

Nowości w dodatkach dla żywności
27 września 2019
Nowości w dodatkach dla żywności
11 lipca 2019
Nowości w dodatkach dla żywności
17 czerwca 2019
Nowości w dodatkach dla żywności
3 kwietnia 2019