Rozmowa z Michałem Majchrzakiem, Key Account Managerem

- Temat solanek używanych w przemyśle mięsnym od zawsze budził duże emocje. Ale współczesne środki to jest zupełnie inny typ środków funkcjonalnych, niż te, które były używane jeszcze kilka lat temu.

- Tak, rzeczywiście, środki współcześnie używane w produkcji to jest nowa era solanek. Dzisiaj klient jest o wiele bardziej świadomy swoich wyborów,  zwraca dużą uwagę na skład produktu, wnikliwie czyta etykiety. Producenci wiedzą, że „przyjazna etykieta” jest podstawą sukcesu na rynku. Klient podejmując decyzję w sklepie czyta skład, zwraca uwagę na ilość dodatków E.  Smak produktu pozna dopiero w domu. Tak więc walory smakowe są oczywiście bardzo ważne, ale w procesie zakupu decydująca rolę odgrywa skład produktu i jego wygląd, czyli ładny przekrój bez przeżelowań, odpowiedni kolor, brak podcieków w opakowaniu.

- Co dokładnie mamy na myśli mówiąc „przyjazna etykieta”?

- Jest to przede wszystkim ograniczenie do niezbędnego minimum liczby składników z grupy E. Dawniej solanki używane do produkcji przemysłowej miały bardzo rozbudowany skład. Obecnie pracujemy nad środkami funkcjonalnymi bazującymi na ściśle wyselekcjonowanych składnikach wysokiej jakości, które pozwalają zdecydowanie „odchudzić” etykietę i spełnić oczekiwania klienta.   

- Ale szczególne oczekiwania co do składu produktu dotyczą przede wszystkim produktów wyższej jakości z górnej półki cenowej?

- Nie, wcale nie. Zwłaszcza, że w tej chwili, w czasach pandemii według wszelkich badań rynkowych klienci zwracają się w stronę produktów ekonomicznych ale nie zamierzają rezygnować z żywności dobrej jakości. Zasada ta obowiązuje na  wszystkich pólkach cenowych i dotyczy też produktów wysokowydajnych. Klienci doskonale wiedzą, że popularne produkty, takie jak polędwica sopocka czy szynka konserwowa nie muszą, a wręcz nie mogą być niskiej jakości.

- Czym charakteryzują się takie nowoczesne środki?

- Są one projektowane z myślą o konkretnych korzyściach zarówno dla producenta, jak i dla konsumenta. Producent może wybrać preparat gwarantujący przyjazną etykietę,   przeznaczony do technologii nastrzyku lub zalewowy, gwarantujący szybką, ekonomiczną i przede wszystkim powtarzalną produkcję. Jeżeli proces produkcyjny będzie przebiegał zgodnie z zaleceniami, to klient końcowy otrzyma produkt o doskonałej strukturze, dobrej mięsności, twardy, zwarty, dobrze plastrujący się.

- A co ze smakiem?

- Smak jest głównym czynnikiem decydującym, czy klient wróci do sklepu i powtórnie sięgnie po konkretny produkt. Nasze preparaty są zaprojektowane jako kompleksowe środki, charakteryzujące się wyrazistym, pełnym smakiem. Zespół specjalistów Działu Rozwoju Funkcji pilnuje tego, aby komponenty funkcjonalne użyte do produkcji środków nie zaburzały wrażeń smakowych końcowego produktu, które zostały skomponowane przez specjalistów z Działu Rozwoju Smaku. W ofercie mamy również rozwiązanie otwarte, dające klientowi możliwość nadania produktom własnego, indywidualnego i charakterystycznego aromatu. Filozofia naszego działania zakłada pełną współpracę z klientem począwszy od zaprojektowania produktu, poprzez próby technologiczne aż po niezbędną pomoc we wdrożeniu produktu na linii produkcyjnej u klienta.

- Dziękuje za rozmowę!

udostępnij udostępnij
Michał Majchrzak, Key Account Manager
Michał Majchrzak, Key Account Manager

CZYTAJ RÓWNIEŻ