Druga część rozmowy z Anną Płachetką Kierownikiem Działu Rozwoju Smaków w Promar
Skąd wziął się pomysł na markę Proaroma? Jaka jest jej idea?
Naszym zdaniem żywność powinna sprawiać przyjemność a nie tylko dostarczać składniki pokarmowe. Może to być wspaniałe doświadczenie angażujące wszystkie zmysły. Nie przez przypadek mówi się, że „jemy oczami”.
Obecnie potrafimy zrobić bardzo wiele, żeby uatrakcyjnić jedzenie. I na tym właśnie skupia się Proaroma: żeby „ubrać” produkt w smak, jeść z chęcią, rozkoszować się każdym kęsem – nadawać życiu smak.
Jakie grupy produktowe wchodzą w skład marki?
Proaroma zawiera:
- aromaty
- przyprawy jednorodne
- mieszanki przyprawowe
- marynaty
- sosy
- posypki
Każda z tych kategorii to materiał na oddzielny „doktorat” a nie część pojedynczego wywiadu. Często podczas prac nad danym produktem wykorzystujemy jednocześnie kilka z nich. Pierwsze mieszanki pod brandem Proaroma powstały w 2012 roku. Od tego czasu stworzyliśmy kilkadziesiąt tysięcy różnorodnych kompozycji.
Co stanowi największe wyzwanie w procesie tworzenia produktu?
Przede wszystkim trudnością jest trafienie w gust danego klienta, w lokalne trendy, zdolność odpowiedzenia na często niewyartykułowane potrzeby klientów i ich podniebień.
Wielką rolę odgrywa też doświadczenie – poparta praktyką wiedza co zrobić, żeby produkt nie tylko smakował, ale również się sprzedawał.
No i należy też pamiętać o powtarzalności. Jest to czynnik kluczowy do utrzymania wysokich standardów jakościowych, a materia, na której pracuje Proaroma często ma tendencje zmienności. Jak surowce naturalne uzależnione od pogody. Dlatego konieczna jest stała ich kontrola.
Jakie są przewagi rynkowe Proaromy?
Bardzo dbamy o jakość marki. Surowce kupujemy na całym świecie. Stale szukamy nowych, starannie je sprawdzamy i testujemy. Sukcesywnie audytujemy naszych dostawców.
Elastyczność – nie znamy określenia „stała oferta”. Tworzymy produkty pod kątem konkretnego klienta. Działamy szybko i jesteśmy otwarci na nowe wyzwania projektowe.
Pracujemy warsztatowo – w Akademii Smaku mamy odpowiednie zaplecze sprzętowe oraz ludzi – doświadczony zespół ekspertów.
Dziękuję za rozmowę!
udostępnij udostępnijCZYTAJ RÓWNIEŻ
7 sierpnia 2024
12 marca 2024
11 marca 2019
25 lutego 2019