Druga część rozmowy z Anną Płachetką Kierownikiem Działu Rozwoju Smaków w Promar

 

Skąd wziął się pomysł na markę Proaroma? Jaka jest jej idea?

Naszym zdaniem żywność powinna sprawiać przyjemność a nie tylko dostarczać składniki pokarmowe. Może to być wspaniałe doświadczenie angażujące wszystkie zmysły. Nie przez przypadek mówi się, że „jemy oczami”.

Obecnie potrafimy zrobić bardzo wiele, żeby uatrakcyjnić jedzenie. I na tym właśnie skupia się Proaroma: żeby „ubrać” produkt w smak, jeść z chęcią, rozkoszować się każdym kęsem – nadawać życiu smak.

 

Jakie grupy produktowe wchodzą w skład marki?

Proaroma zawiera:

- aromaty

- przyprawy jednorodne

- mieszanki przyprawowe

- marynaty

- sosy

- posypki

Każda z tych kategorii to materiał na oddzielny „doktorat” a nie część pojedynczego wywiadu. Często podczas prac nad danym produktem wykorzystujemy jednocześnie kilka z nich. Pierwsze mieszanki pod brandem Proaroma powstały w 2012 roku. Od tego czasu stworzyliśmy kilkadziesiąt tysięcy różnorodnych kompozycji.

 

Co stanowi największe wyzwanie w procesie tworzenia produktu?

Przede wszystkim trudnością jest trafienie w gust danego klienta, w lokalne trendy, zdolność odpowiedzenia na często niewyartykułowane potrzeby klientów i ich podniebień.

Wielką rolę odgrywa też doświadczenie – poparta praktyką wiedza co zrobić, żeby produkt nie tylko smakował, ale również się sprzedawał.

No i należy też pamiętać o powtarzalności. Jest to czynnik kluczowy do utrzymania wysokich standardów jakościowych, a materia, na której pracuje Proaroma często ma tendencje zmienności. Jak surowce naturalne uzależnione od pogody. Dlatego konieczna jest stała ich kontrola.

 

Jakie są przewagi rynkowe Proaromy?

Bardzo dbamy o jakość marki. Surowce kupujemy na całym świecie. Stale szukamy nowych, starannie je sprawdzamy i testujemy. Sukcesywnie audytujemy naszych dostawców.

Elastyczność – nie znamy określenia „stała oferta”. Tworzymy produkty pod kątem konkretnego klienta. Działamy szybko i jesteśmy otwarci na nowe wyzwania projektowe.

Pracujemy warsztatowo – w Akademii Smaku mamy odpowiednie zaplecze sprzętowe oraz ludzi – doświadczony zespół ekspertów.

Dziękuję za rozmowę!

udostępnij udostępnij

Anna Płachetka Kierownik Działu Rozwoju Smaków w Promar
Anna Płachetka Kierownik Działu Rozwoju Smaków w Promar

CZYTAJ RÓWNIEŻ