Nowości w dodatkach dla żywności
Boczek - wcale nie taki oczywisty!
Rozmowa z Mariuszem Kolano, Senior Key Account Managerem
- Masz bardzo długie doświadczenie w sektorze mięsnym. Czy możesz opowiedzieć coś o zmianach jakie zauważyłeś w tej branży?
- Kiedy 36 lat temu rozpoczynałem swoją pracę zawodową technologia produkcji wędlin cało mięśniowych była na poziomie technologii tradycyjnej. Bardzo pracochłonna, długotrwała i kosztowna. Nie dysponowaliśmy rozwiązaniami technologicznymi, które pozwoliłyby nam zrekompensować straty powstałe w czasie procesu produkcyjnego, zachowując przy tym wysoką jakość gotowego produktu.
Co przyniósł XXI wiek?
Rozmowa z Sylwestrem Kurą, Key Account Managerem
- W ciągu ostatnich lat obserwujemy ogromne zmiany na polskim rynku spożywczym. Co w tym czasie wydarzyło się w sektorze przypraw wykorzystywanych w produkcji spożywczej?
- Z sektorem B2B branży spożywczej związany jestem prawie od 20 lat. Od ponad dekady moja ścieżka zawodowa ściśle powiązana jest z mieszankami i przyprawami naturalnymi.
Kebab moja miłość!
Rozmowa z Cezarym Linke, Key Account Managerem
- Kebab trafił do Polski 20 lat temu i w tym czasie stał się kultowym fast foodem stając na podium obok amerykańskiego hamburgera i włoskiej pizzy.
- Pierwszy bar serwujący kebaba powstał w Polsce w 1998 roku. W ciągu tych 22 lat dorobiliśmy się tysięcy barów i restauracji sprzedających kebaby. Przy czym większość oferty to kebaby „spolszczone”, przystosowane do naszych lokalnych smaków, łączone z typowo polskimi dodatkami jak na przykład ogórki kiszone! Z tureckim oryginałem taka potrawa ma niewiele wspólnego.
Chrup, chrup!
Rozmowa z Tomaszem Wyciskiem, Senior Key Account Managerem
- Charakterystyka rynku słonych przekąsek jest dosyć ciekawa na tle całej branży spożywczej. Mówiąc kolokwialnie jest on bardzo pop-kulturowy.
- Tak, to jest chyba ten najbardziej spontaniczny segment rynku. Zarówno jeżeli chodzi o samą decyzję zakupową, jak i o wybór smaku.
Droga mleczna
Rozmowa z Michałem Majchrzakiem, Kay Account Managerem
- Promar kojarzony na co dzień głównie z branżą mięsną. A co z ofertami dla producentów z pozostałych gałęzi przemysłu spożywczego?
- Promar posiada także rozbudowaną ofertę dla innych branż. Szerokie portfolio naszych produktów pozwala nam pochwalić się wieloma rozwiązaniami które możemy dedykować dla branży mleczarskiej.
W oceanie możliwości
Rozmowa z Dorotą Krzemińską, Senior Key Account Managerem
- Kilka miesięcy temu rozmawialiśmy na temat silnej pozycji polskiego przemysłu rybnego w ujęciu światowym. Czy mogła byś powiedzieć coś więcej, jak to się stało, że Promar znany ze współpracy z branżą mięsną, zwrócił się w kierunku ryb?
- Przełom nastąpił kilka lat temu. Umożliwiło go powstanie nowego zakładu w Zawierciu z działem R&D i zespołem fachowców w zakresie rozwoju smaków.
50 twarzy papryki
Wywiad z Pawłem Sakowskim, Key Account Managerem
- Papryka, obok pieprzu, jest najczęściej używaną przyprawą na świecie. Co decyduje o jej uniwersalności?
- Mówiąc po prostu papryka, dokonujemy ogromnego uproszczenia. Na świecie hodowanych jest kilka tysięcy gatunków papryki. Różnią się, smakiem, aromatem, kolorem i oczywiście poziomem ostrości.
Solanki wysokowydajne - INNOWACJA, EKONOMIA, BEZPIECZEŃSTWO
Rozmowa z Michałem Majchrzakiem, Key Account Managerem
- Temat solanek używanych w przemyśle mięsnym od zawsze budził duże emocje. Ale współczesne środki to jest zupełnie inny typ środków funkcjonalnych, niż te, które były używane jeszcze kilka lat temu.
- Tak, rzeczywiście, środki współcześnie używane w produkcji to jest nowa era solanek. Dzisiaj klient jest o wiele bardziej świadomy swoich wyborów, zwraca dużą uwagę na skład produktu, wnikliwie czyta etykiety.
Bezpieczne przyprawy – czysta produkcja cz. II
Rozmowa z Łukaszem Kijanką, Zastępcą Kierownika Produkcji
- Niedawno rozpoczęliśmy temat czystości przypraw. Opowiedz proszę, jak wyglądają procedury, gdy surowiec trafia do Promar.
- W naszym zakładzie posiadamy wiele urządzeń do obróbki surowców, m.in. wialnię, separator, krajarkę, młyny tradycyjne, młyn do kriomielenia oraz sterylizator hybrydowy (ciśnieniowo-parowy). Są to maszyny przemysłowe, które w krótkim czasie pozwalają nam oczyścić bądź rozdrobnić duże partie surowców.
Czyste przyprawy - bezpieczna produkcja cz. I
Rozmowa z Joanną Toborowicz, Managerem Produktu.
- Co rozumiemy pod pojęciem zanieczyszczeń mówiąc o ziołach i przyprawach?
- Zioła i przyprawy mogą ulec zanieczyszczeniu w drodze pierwotnego skażenia przez drobnoustroje bytujące w glebie, drożdże i pleśnie, toksyny, ferromagnetyki i inne, ale także przez samą glebę, skażoną wodę, powietrze, a nawet odchody ptaków i innych zwierząt.
Alginiany - nowe funkcje, nowe zastosowania, cz. II
Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.
Miesiąc temu zaczęliśmy rozmowę o osłonkach alginianowych. Wiemy juz, że są dla producentów bardzo wygodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Jakie mają zalety dla konsumenta?
Oczekiwania klientów wobec kiełbasek i kabanosów wciąż ewoluują. Oprócz takich oczywistych kategorii jak smak i gatunek farszu pojawiają się nowe oczekiwania, które są bardzo trudne lub wręcz niemożliwe do zaspokojenia przy użyciu innych rodzajów osłonek.
Solanka solance nierówna
Rozmowa z Cezarym Czechem, Kierownikiem Działu Rozwoju Środków Funkcjonalnych
- W świadomości konsumentów solanki używane do produkcji wędlin to czyste zło. Czy rzeczywiście tak jest?
- Solanki są używane od stuleci. Przecież tradycyjna metoda peklowania mięsa, to nic innego niż stosowanie solanek zalewowych.
Alginiany - nowe funkcje, nowe zastosowania
Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.
- Na temat osłonek alginianowych rozmawialiśmy prawie rok temu. Co się zmieniło w ciągu tego czasu?
- Wspólnie z naszym działem R&D pracujemy nad pomysłami tworząc rozwiązania w zakresie nowych osłonek alginianowych oraz gotowych produktów.
Promar dla Przemysłu Rybnego
Rozmowa z Dorotą Krzemińską, Regionalnym Managerem Sprzedaży.
- Jako Regionalny Manager Sprzedaży odpowiedzialny za sprzedaż w Regionie Północnym zwróciłaś szczególną uwagę w kierunku Przemysłu Rybnego.
- Tak, to było naturalne. Mój region zdecydowanie jest wiodący w tej branży. To chyba naturalne i nikogo nie powinno dziwić.
Chipsy i snacki – gdy smak jest najważniejszy!
Rynek słonych przekąsek jest ogromny. Aż dwie trzecie konsumentów sięga po takie przekąski przynajmniej raz w tygodniu, a 18 % codziennie
Aromatyczne i bezpieczne - Zioła Polskie
Rozmowa z Joanną Toborowicz, Specjalistą ds. Zakupów w Promar
Na polskim rynku jest wielu dostawców przypraw, ziół i suszy warzywnych oferujących towary rozmaitej jakości. Sęk w tym, że zdecydowana większość tych ziół to import z Afryki Północnej czy Azji, a te nie są tak dobre jak uprawiane w Polsce.
Grill 2019 - co wrzucamy na ruszt?
Grillowanie już od kilku lat nazywane jest Sportem Narodowym Polaków. I rzeczywiście, w letnich miesiącach w każdy weekend aromaty grillowanych specjałów napływają z każdej strony. Każdy kto tylko może wychodzi do ogrodu, na trawę, nad jezioro i rozstawia się ze swoim sprzętem do grillowania. Ale pomimo, że trend ten trwa już od kilku lat, zwyczaje co roku trochę ewoluują.
Mieszanki smakowe do ryb, na bazie przypraw sterylizowanych
Mikroflora ryb i ich przetworów jest zróżnicowana i zależy od wielu czynników. Ze względu na zakres temperatur stosowanych przy procesach przetwórczych ważne jest, by zapewnić produktom końcowym jak najwyższy stopień bezpieczeństwa mikrobiologicznego.
Powłoki alginianowe
Rozmowa z Tomaszem Dudą, Managerem Produktu.
Osłonki alginianowe są jednym z nowszych wynalazków przemysłu spożywczego. Co zadecydowało o ich sukcesie na współczesnym rynku spożywczym?
Osłonki, a raczej powłoki alginianowe, bo tak powinniśmy o nich mówić, dają możliwość wykonania produktu wyjątkowego, nie do wykonania w osłonkach naturalnych lub sztucznych.
Propuro – majeranek i nać pietruszki
W prawdziwej polskiej kuchni nie powinno zabraknąć dwóch najpopularniejszych ziół: majeranku i nać pietruszki. Są to smaki nie do zastąpienia, nadające charakter wszystkim potrawom.